Twoja firma specjalizuje się w artykułach rolnych? Chcesz dotrzeć do nowych klientów? Postaw na firmową stronę internetową! Dowiedz się, z czego powinna się składać firmowa witryna. Przeczytaj, o czym nie możesz zapomnieć, zlecając jej wykonanie. Sprawdź, czy dzięki niej można poprawić wizerunek Twojego przedsiębiorstwa w sieci!
Podstrona o Twojej firmie
Strona internetowa powinna przede wszystkim zawierać dane dotyczące Twojej firmy. Opis historii pozwala lepiej ją poznać przez klientów i współpracowników. Dobrym pomysłem jest umieszczenie sekcji ze zdjęciami pracowników. Z pewnością zachęci to potencjalnych klientów do kontaktu. W dodatku nie zapominaj o referencjach i opiniach! W ten sposób sprawisz, że Twój biznes będzie godniejszy zaufania.
Wizerunek firmy a formularz kontaktowy
Wizerunek w sieci to także strona kontaktowa. Dobrze, aby zawierała:
adres,
telefon,
e-mail.
Ułatw użytkownikom komunikację z Twoim biznesem. Dzięki formularzowi, szybko i prosto, z Twojej strony internetowej skontaktują się z Tobą.
Treści (content) na stronie internetowej firmy
Budowanie wizerunku firmy w Internecie obejmuje również content, a więc treści. Składają się na nie słowa kluczowe odpowiadające Twojemu biznesowi, a zatem artykułom rolnym. Oprócz tego treści obejmują:
podstronę o przedsiębiorstwie,
podstronę o ofercie,
FAQ,
opisy realizacji,
blog firmowy,
zakładkę „Kontakt”.
Poza wyżej wspomnianymi elementami, warto pomyśleć o sekcji z poradami. W ten sposób zbudujesz pozycję eksperta w rolnictwie. Zwiększysz także pozycję w wyszukiwarce Google. Najprościej jest zlecić ich tworzenie doświadczonym copywriterom.
Media społecznościowe a wizerunek w sieci
Social media są w Polsce popularne, co potwierdza raport „Digital 2022” DataReportal. Według niego z Mediów Społecznościowych korzysta aż 27 milionów internautów. Działalność na portalach społecznościowych umożliwia szybkie dotarcie do klientów i interakcję z nimi. W ten sposób można zaangażować internautów. W ten sposób można zwiększyć ruch na stronie WWW. Dlatego tak ważne jest połączenie strony internetowej z kontami w Social Media.
Do najpopularniejszych serwisów zaliczają się: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn czy Twitter.
Bezpieczeństwo strony WWW
Bezpieczeństwo strony firmowej obejmuje zabezpieczenie jej przed hakerami i użyciu zasobów technicznych domeny i serwera. Zapewniona jest też ochronaprzed kradzieżą danych osobowych i ich nielegalnym użyciem. Główną zasadą odnośnie do bezpieczeństwa jest tworzenie backupów. Polega to na systematycznym pobieraniu całej zawartości plików strony i bazy danych oraz zapisywanie ich na serwerze. Wówczas w trakcie awarii czy ataku hakerskiego będzie możliwe odtworzenie serwisu.
Poza tworzeniem kopii, warto pomyśleć o wdrożeniu certyfikatu SSL. W ten sposób zabezpieczysz się przed przechwytywaniem danych. Dzięki specjalnym skryptom ochronisz swój serwis przed przechwyceniem danych klientów osobowych czy finansowych. Witryny bazujące na CMS powinny systematycznie aktualizować skrypt:
oprogramowania,
modułów,
wtyczek,
motywów,
skórek.
Strona WWW a pozycjonowanie
Ostatnim ważny element strony firmowej to jej pozycjonowanie. Polega na optymalizacji on-page, a więc na stronie WWW i off-page, a więc budowaniu linków.