Obecność firm w Internecie jest ważna, gdyż większość Polaków kupuje online. Prowadzisz biznes oparty na artykułach elektronicznych? Dowiedz się, jak wypromować swoją firmę w sieci. Odkryj formy promocji i najpopularniejsze narzędzia. Firmowy blog, Social Media, a może pozycjonowanie SEO? Sprawdzamy, co jest ważne i jakie czynności marketingowe warto wprowadzić, by dotrzeć do większej liczby klientów!
Formy promocji w Internecie – SEO
SEO, od ang. Search Engine Optimization jest procesem, który sprowadza się do optymalizacji strony WWW. Warto wiedzieć, że wyszukiwarka Google decyduje o pozycji strony na liście wyników wyszukiwania. Twoim zadaniem jest bycie widocznym w niej ze swoim biznesem. Do tego niezbędne są działania pozycjonujące witrynę. Wymagania Google obejmują:
strukturę strony,
liczbę podstron,
treść.
Warto zlecić profesjonalistom przeprowadzenie audytu SEO strony. W jakim celu? Dzięki temu poznasz błędy na swojej stronie WWW, które uniemożliwiają jej wyświetlanie się wyżej w wyszukiwarce Google. Poza tym istotne są testy A/B. UX to najważniejsza kwestia, jeśli chodzi o budowę profesjonalnej witryny. Dzięki badaniom UX będziesz mógł sprawdzić funkcje, przyciski i procedury. Poza tym zleć stworzenie landing page, a więc strony docelowej, która odpowiada danej kampanii.
Promocja firmy to także wizytówka w Google Moja Firma. Firmowa wizytówka w tym darmowym narzędziu to podstawa każdego biznesu. Zawiera dane kontaktowe i umożliwia wygodny kontakt z klientami zainteresowanych Twoją ofertą sprzętu elektronicznego.
Social Media a promocja firmy z elektroniką
Jak się można dowiedzieć z raportu DataReportal „Digital 2022 Poland”, około 83% internautów w Polsce korzysta z mediów społecznościowych. Dzięki nim możesz łatwiej utrzymaywać kontakt z odbiorcami. Formy promocji w Internecie pozwalają na udostępnianie treści z bloga czy strony WWW. Możesz również tworzyć i uczestniczyć w dyskusjach na grupach. Przeprowadź płatną kampanię czy nawiąż współpracę z influencerami.
Skorzystaj z platform:
YouTube,
Facebook,
Instagram,
LinkedIn,
TikTok.
Narzędzia promocji w Internecie – firmowy blog
Google wysoko ocenia strony WWW z unikalną treścią w formie poradników. Jeśli zastanawiasz się nad firmowym blogiem, to nie zwlekaj. W praktyce przyciągniesz internautów, a więc potencjalnych klientów. Dzielenie się wiedzą w dziedzinie sprzętu elektronicznego jest dobrze widziane. Powinny bazować na frazach kluczowychi zasadzie „E-A-T”. Składa się na nią: wiedza, autorytet, wiarygodność i zaufanie. Ważne: Pozycjonowany powinien być także blog. Służą do tego słowa kluczowe.
W jaki sposób wybrać właściwy kanał marketingowy?
Aby zbudować lub poprawić wizerunek firmy w sieci, ustal cele Twojej firmy oraz grupę odbiorców. Chcesz docierać z artykułami elektronicznymi do klientów? Określ ich:
wiek,
lokalizację,
płeć,
zainteresowania,
potrzeby.
Testuj różne kanały i wybierz ten, który najlepiej się sprawdzi. Trzymaj rękę na pulsie i śledź aktualne trendy. Może pojawi się nowy rodzaj kanału czy platforma, która sprawdzi się w Twoim biznesie. Przyglądaj się czynnościom konkurencji. Analizuj ich działania. Wprowadzaj podobne pomysły. Nie zapominaj o oryginalności. Poza tym ustal budżet. W ten sposób łatwiej Ci będzie rozplanować działania reklamowe.
Jak przyciągnąć klientów w sieci? Podsumowanie
Znasz już formy promocji w Internecie. Aby dotrzeć ze swoją ofertą artykułów elektronicznych, powinieneś przeprowadzić następujące kroki:
reklamowanie na tematycznych blogach,
zlecenie pozycjonowania strony internetowej,
reklamowanie się przez Google Ads,
prowadzenie bloga w zakresie artykułów elektronicznych na serwisie,
stworzenie wizytówki w Google Moja Firma,
płatne reklamowanie się w Social Media.