Jeśli organizujesz szkolenia lub pracujesz w punkcie edukacyjnym, warto, abyś pomyślał o wizerunku firmy w Internecie. Do jego poprawy lub budowy potrzebne są działania w formie wdrożenia lokalnego SEO. Jest to lokalny marketing, a więc pozycjonowanie w danej miejscowości czy regionie. Sprawdź, na czym polega i jakie działania obejmuje.
Czym jest lokalne SEO?
Marketing lokalny, a więc lokalne SEO nie różni się zbytnio od zwykłego pozycjonowania. Polega na dopasowaniu fraz kluczowych do tematyki strony, jak również:
optymalizacji technicznej,
optymalizacji treści,
budowania linków.
W ten sposób można wpływać na lokalne wyniki wyszukiwania. Do fraz kluczowych i tytułów serwisów dodaje się nazwy miejscowości.
Pozycjonowanie lokalne a branża szkoleń i edukacji
Chcesz zbudować wizerunek firmy? Zoptymalizuj Twój biznes w sieci! Budowanie wizerunku firmy zacznij od firmowej strony WWW, gdzie powinny się znaleźć takie dane jak:
nazwa firmy,
dane kontaktowe,
godziny pracy.
Najlepiej jest umieścić te informacje w zakładce „Kontakt”. Dzięki danym kontaktowym w stopce będą one widoczne również na podstronach. Umożliwi to robotom wyszukiwarki lepsze zrozumienie serwisu Twojego przedsiębiorstwa. Poza tym stosuj frazy ze wskazaniem lokalizacji, a więc miasta, dzielnicy czy regionu.
Pozycjonowanie stron a treści
Pozycjonowanie lokalne to także meta tagi oraz nagłówki (H1 – H6). W nich powinny się znaleźć informacje na temat lokalizacji. Istotne jest również używanie naturalnych form słów kluczowych. Przykład: zamiast „szkolenia psów Warszawa” wprowadź „szkolenia psów w Warszawie ”. Przydatne są poza tym frazy z długim ogonem (long tail). Przykład: „szkolenie okresowe kierowców w Poznaniu”.
Pozycjonowanie stron pozwala poprawić wizerunek firmy szkoleniowej w Internecie. Zleć ciekawy content na stronie WWW w formie artykułów poradnikowych. Ważne, aby opierały na zasadzie „E-A-T”:
wiedzy,
autorytecie,
wiarygodności,
zaufaniu.
Kluczowe jest, aby treści zawierały frazy kluczowe z danym regionem.
Co jeszcze wpływa na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania?
Budowanie wizerunku firmy to bycie widocznym z biznesem w wynikach wyszukiwania. Wpływają na niego następujące czynniki:
Opinie – dzięki wizytówce w Google Moja Firma możesz zadbać o uzyskanie pozytywnych opinii klientów. Dzięki nim zbudujesz zaufanie i wzmocnisz pozycję w rankingu Google. W przypadku negatywnych komentarzy warto na nie odpowiadać.
Google Moja Firma – zależy Ci na dotarciu do klientów z danej miejscowości czy regionu? Zdecyduj się na wizytówkę Google My Business. Wizytówka powinna zawierać podstawowe informacje, a więc nazwę przedsiębiorstwa, dane kontaktowe, adres czy godziny otwarcia i adres URL serwisu.
Linki regionalne – pozycjonowanie polega także na linkach prowadzących do strony WWW. Ważne jest pozyskiwanie linków z serwisów regionalnych dla danej lokalizacji. Lokalne fora, wizytówki NAP czy serwisy informacyjne to podstawa,
Optymalizacja on-site – pamiętaj także o adresie do strony swojej firmy. Rich snippets, czyli elementy opisu strony WWW, wizualnie wzbogacą wyniki wyszukiwania. Pojawiają się one obok opisu, tytułu czy adresu URL,
Responsywność – jak wynika z raportu Gemius „E-commerce 2022”, 75% internautów w Polsce używa smartfonów. Dlatego ważne, aby Twoja strona WWW była przyjazna urządzeniom mobilnym. Powinna się dobrze wyświetlać na różnych ekranach.